Tym razem mały wpis nt. wczorajszego niezwykle inspirującego szkolenia w Wielkopolskiej Izbie Architektów nt.” Efektywnej komunikacji w biznesie”. Czyli w skrócie na co należy zwrócić uwagę w relacji z klientem aby ta przebiegała w sposób satysfakcjonujący dla obu stron, efektywnie i do tego w sympatycznej atmosferze. Jak architekt powinien rozmawiać z inwestorem żeby mieć pewność, że wszystko jest jasne, zrozumiałem i jednoznaczne. Niby wszystko oczywiste, a jednak kilka celnych wskazówek przekazanychh przez tzw. „coacha” mam wnadzieję pomoże mi doszlifować warsztat relacji z klientami. Najważniejsze chyba jest to, iż należy pamiętająć, że w komunikacji interpersonalnej każdy jest zarówno nadawcą jak i odbiorcą przekazu i jest to proces w którym obie strony przekazują informacje w proporcji 50/50. Również w relacji architekt – inwestor. Czego nam wszystkim życzę. 🙂
Na marginesie wspomnę jeszcze (nie mogę sobie odmówić tej przyjemności) że na szkoleniu spotkałam kilkoro naprawdę „fajnych” , nienadętych architektów w różnym wieku, życzliwie nastawionych do siebie nawzajem, więc naprawdę miło spędziłam czas. Takie spotkania są dla mnie zawsze potwierdzeniem i utwierdzeniem się w przekonaniu, większość architektów to naprawdę pozytywni i inspirujący ludzie.